2009-03-28 | 09:15:34

Jobbångest

Emir har varit lite lös i magen ett par dagar och natten till igår kräktes han två gånger. Det kan ju vara en orsak till våra små olyckor inomhus. Nu är jag jättenoga med att han både kissat och bajsat innan jag lämnar honom och hittills har det gått bra. Ska träna minst 1 gång / dag att lämna honom nu och efter tentan blir det lite mer intensiv träning. Om tentan går bra som har Emir ca 1 månad på sig att lära sig vara ensam flera timmar för sen är det dags att börja jobba! Frågan är var jag ska jobba?

Även om jag får ta med mig hundarna till jobbet så lär de ju få sitta på nåt kontor eller så medan jag har patienter men jag kan iaf rasta dem på lunchen och sitta med dem på min fikarast. Jag får se hur det löser sig...

Men kan ju passa på att annonsera lite:

Jobb sökes!

Nyutbildad (TF) veterinär söker jobb fr o m maj-okt, hela eller del av perioden.
Intresserad av både heltid och deltid.


Har du ett jobb åt  mig?  Hör av dig! =)

Kommentarer
Postat av: Jenni

Lunchen? Fikarast? Mohahahahaha! Det är sånt man har om man INTE jobbar kliniskt!

2009-03-28 @ 12:30:12
Postat av: Changrila

När Wahidah var plutt så ensamhetstränade vi hela kvällarna. Jag stängde in oss i det rum där jag satt för tillfället. Sedan gick jag för att hämta en dricka, gå på toa eller annat som gick snabbt. Gick ut och in "hela tiden" och på så sätt lärde hon sig att det inte alls var konstigt om jag gick ut och in hela tiden. Sedan var jag bara borta längre stunder i taget och efter inte allt för lång tid så kunde hon utan problem ligga och sova i rummet i 80 min utan att något hände.

2009-03-28 @ 19:06:19
URL: http://changrila.blogg.se/
Postat av: Åsa

Mysigt med valp. Nån gång i livet ska jag också ha en...vid 65års ålder kanske. :P

2009-03-30 @ 06:33:49
URL: http://www.metrobloggen.se/correr
Postat av: Linda och Naim

Vi har slarvat med ensamhetsträningen med Naim. Inte bra. Så länge han är hemma med igor bryr han sig inte att vi går men helt själv vet vi inte riktigt vad han gör. Måste börja öva på detta nu.



Och jo, varför inte saluki i sängen? Han ligger PÅ oss HEEEEELA nätterna, man får salukifotsvett-tassar i ansiktet hela tiden och det blir en massa hår på lakanen.



/Linda, Naim och resten av flocken Thelin

2009-03-30 @ 11:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0