2009-05-14 | 20:25:10

jahapp

Då var man en sån dära distriksveterinär då. Far runt på landsbygden i en röd passat och sprutar djuren med kortison och beviplex. Hmm idag kändes det inte helt bra, jag hade velat gjort mer för mina stackars patienter men var så förvirrad att jag var glad att jag kom ihåg väskan när jag åkte från gården.

Häst med COPD. Typ astma. Planen är en kortisonkur och miljöåtgärder. Om inte detta funkar så blir det väl nån inhalaionsvariant och kanske ventipulmin.

Ko som inte äter. Eller åtminstone äter dåligt. Minns ni seminariet? "varför äter inte kon?" jag minns inte mycket av det... tyvärr... Får se hur det går med henne, jag hittade inget direkt uppenbart fel på henne. Mer än att hon hade magrat lite och inte åt upp all sin mat.

Äh, idag var inte nån bra dag. Hoppas imorn är bättre. Jag har en "kom-ihåg-lista" på saker jag ska göra direkt på morgonen som jag glömde idag, kom på i bilen hem.

Förrättningar och debiteringar. Två långa krångliga ord som betyder krångliga, bökiga och onödigt tidskrävande saker. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0