2009-05-04 | 19:24:07

Norrlänning

I lördags packades det hyrda släpet med halva mitt liv (hälften av grejerna och pojken blev ju kvar...) och jag och föräldrarna och hundarna förståss körde norrut. Vi var framme sent på kvällen, lastade ur alla kartonger, bäddade iordning och sov. Tidigt nästa morgon klev vi upp, rastade hundar, käkade en macka och körde in släpet till Statoil i Umeå. Jag hittar förvånansvärt bra i Ume konstaterades. En rejäl shoppingrunda på Maxi (skurhink, diskmedel, gardinstångshållare-pluppar, massor med mat...) senare och en fika med systers pojkvän for vi tillbaks till bushen.

Vi har grejat, fixat, plockat, packat upp... Gått en promenad runt sjön. Lägenheten är superfin men alldeles för stor för mig egentligen. Jag har ett extra sovrum som står tomt, ett "genomgångsrum"/hall som står i princip tomt. Sen är sovrum och vardagsrum sparsamt möblerade... Men två kakelugnar, gärdesgård, sjöutsikt och skogen precis utanför dörren. Jag är nöjd! =)

Idag var första dagen på jobbet, trevliga människor där! Hundarna stannade hemma idag men från imorn ska de hänga med är tanken. Jag hann med att förutom att känna mig allmänt förvirrad även kastrera två hankatter och sticka lite djur (oxytocin till sto, sedera ett par katter).

Mitt (systers/pappas) mobila internet funkar inte ute i bushen så nu sitter jag vid nydalasjön i bilen och snabbsurfar. Kollar mail m.m.. Passade på när föräldrarna skulle skjutsas till flyget. Ska väl fixa bredband snarast.

TV är det också lite dåligt med. Och mobilen funkar bara i köket. Hehe, ja, jag bor i bushen! Men ca 20 m till närmaste granne och utsikt över hela byn men säkert 30 hus så helt isolerat är det ju inte!

Hursom, nu ska jag fara hemåt. Göra matlåda till imorn, kanske klippa lite klor på djuren. Köra en tvättmaskin.. Ta det lite lugnt... Imorn ska jag lära mig narkosapparaten och lära hundarna att vara veterinärshundar. Resten av veckan blir nog ute och åka på stordjur och på tisdag om en vecka jobbar jag min första "riktiga" dag.

Bilder kommer så småningom.

Har ni vägarna förbi så hälsa gärna på! (Ligger ju halvvägs till stugan!)

Kommentarer
Postat av: Helén

Åh vad spännande! Skönt att få lite större lägenhet, men det måste kännas ovant med så mycket plats! Nu måste du uppdatera ofta och mycket med bilder och grejer!! Lite svårt bara om du inte har fungerande uppkoppling....vet hur det är i skogen!;) Lycka till på jobbet, kommer gå galant!! :)

2009-05-05 @ 13:37:46
Postat av: Carolina

Gud va spännande, grattis till jobbet! Kanske du kommer förbi Vännäs när det är utställning där i sommar, vi ska dit, 13-14 juni.

2009-05-05 @ 20:33:33
URL: http://www.zandirah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0