2009-05-09 | 21:44:07

Tjyv-valpen

Som de flesta vet så är min nya valp en ganska otypisk saluki i det avseendet att den äter precis allt med en glupande aptit. Annars är väl vinthundar kända för att vara kräsna och snarare matvägra. Iaf så äter min valp ALLT! Sin mat, Ghanims mat, min mat, matrester, frukt, grönsaker, pinnar, kottar, bajs i alla dess former... Idag har detta nästan drivit mig till vansinne! Jag kan inte gå ut i trappen utan att ha en valp efter mig som snor sig runt mina ben och gör glädjeskutt över att han tror att han ska få mat, oavsett om han ätit för en timme, två timmar eller fem minuter sedan. Jag kan inte lämna minsta smula mat framme, inte ens en tom brödpåse med ett par smulor kvar i. Disken måste ner ordentligt i diskhon för anars står valpen på bakbenen och slickar rent det som står på diskbänken. Alla mina kläder som någon gång haft hundgodis i fickan (dvs alla mina kläder) lever farligt. Valpen snokar med sin långa näsa tills han hittar rätt ficka och börjar sedan gnaga sig in till det gottiga, dvs de små små molekyler av hundgodis som är kvar i fickan. Jag har sagt "nej", jag har sagt "nej!", jag har sagt "NEJ!!!", jag har sagt "MEN LYSSNA DÅ DIN JÄVLA SKITHUND; LÅT BLI MINA KLÄDER! FÖRSVINN!!!" samtidigt som jag klappat i händerna och stampat i golvet och tydligt uttryckt mitt missnöje. Det enda som händer är att valpen backar en halvmeter, ser lite förskräckt ut för att 5 s senare vara på min fleecetröja igen. Nu kanske den som är smart tycker att jag borde plocka undan fleecetröjan men jag tycker faktiskt han kan lära sig respektera ett nej. Så några tips för hur det ska gå till? Snart smäller jag till den annars... Vattenspruta funkar  inte förresten, testat redan.

I övrigt har jag varit in till Umeå en sväng. Mest för att ha nåt att göra. Jag handlade mat, köpte en temugg (stor!!) och några tefat att ha under blomkrukor på RK. Funderade på om man skulle fynda en fåtölj för en hundring eller nåt, vore mysigt att ha i sovrummet... med läslampa bredvid. Men det får bli en annan gång. Sen promenerade jag och hundarna en sväng med systers pojkvän och så köpte jag en pizza på hemvägen. Den hann förståss kallna men slängde in den ett par min i ugnen så blev den god ändå! Imorn ska jag tvätta en massa och förbereda mig inför tisdag - jobbdag! Första dagen jag kör ut själv!! Spännande!

Annars så hoppas jag att mina beställda mönster kommer snart. Jag har fixat med eftersändning och skrivit mitt namn på brevlådan så posten borde hitta mig här ute i skogen. Måste ju se hur mycket tyg som går åt så att jag kan köpa det... Senaste planen är ett smårandigt tunnt bomullstyg kanske i ljusblått. Billigare än siden och somrigt och fint. Fast jag var ju bra sugen på det där sidentyget jag hittade... ah, vi får se... Underkläderna kan jag börja med direkt när jag får mönstren och de verkar vara ganska enkla att göra, borde man kunna fixa på en helg eller så.

Nu ska jag dricka ytterligare en gigantisk kopp te, sen börjar det nog bli sovdags!


Kommentarer
Postat av: Ninni Österholm

Det där med hungrig valp känner jag igen... Jag har en viss unghund här som alltid varit likadan. Hon börjar dock lugna sig nu med det - så jag kan trösta med att det nog kan bli bättre ;)

Förövrigt bor jag i Sthlm på heltid nu. Visst håller du till hyfsat i närheten? Vad sägs om en träff någon dag?



När Wahidah är upp på bänkar, rotar efter mat i kläder eller liknande, då får hon veta att hon lever... Jag har vid något tillfälle rytit för full hals samt dragit tag i nackskinnet och slängt omkull henne. Då först har jag fått önskad reaktion och efter det har det bara behövts ett högt, tydligt och bestämt "NEJ!" för att hon ska lyssna. (innan dess var "nej" något som inte ens gick in lite i ena örat...)

2009-05-09 @ 23:51:05
URL: http://changrila.blogg.se/
Postat av: Ninni Österholm

Haha, yes, det är samma hund ;)

2009-05-11 @ 13:00:06
URL: http://changrila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0