2009-11-19 | 18:38:56

Novembermörker

Idag är det synd om oss.

Emir blev halt igår efter att hundarna busat i Lummelunda, så han vilar idag. Det är synd om honom. Han har dessutom en massa överskottsenergi som han använder åt att göra hyss. Det är synd om oss. Ghanim vill helst ligga i sängen hela dagen, eftersom det är mörkt och regnigt ute men han var tvungen att följa med Björn ut och springa. Det är synd om honom. Och Björn får släpa på en envis och ovillig saluki på hela sin löprunda i regnet. Det är synd om honom också. Jag mår lite illa, har slarvat med maten. Så lite synd om mig är det också. Och Emir påpekar att det är allra mest synd om honom, eftersom hans mat står på diskbänken och tinar och han måste vänta på att Ghanim kommer hem innan de får äta. Han kanske svälter ihjäl under tiden!!! Hmm, ser precis att han försöker ta sig ett litet snacks ut min jackficka, kan där ligga godis måntro?

Men snart är mina fina surdegsbröd färdiggräddade och ikväll ska vi mysa framför ett avsnitt Morden i Midsomer så det kanske blir ordning på den här dagen också till slut. Kan ju hoppas iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0