2009-11-20 | 15:09:37

vårvindar

Det känns som vååår! Som om Gotland bestämde sig för att skippa vintern och gå direkt till mars. Solen lyser, gräset är grönt och det blåser varma vindar. Termometern visar på 9 grader och jag hade nog egentligen kunnat strunta i mössan, men det är ju mössäsong så jag tar på mig den av ren vana när jag ska gå ut.

Om nån undrar så var ridningen inställd i tisdags, ridläraren var sjuk, så det är därför jag inte skrivit nåt om det. Det är inte så att jag ramlade av eller nåt annat hemskt som jag vill hemlighålla.

Idag är det som sagt sooool ute! Och vad gör jag? Sitter inne med halta-Lotta (Emir). Nejdå, han var knappt halt igår och inte alls idag så vi gick en lugn promenad bort till östercentrum mitt på dagen för att posta ett brev. Eller planen var iaf att gå en lugn promenad. Sen kan man ju alltid jaga löv, fåglar, leka med pinnar, bita i kopplet eller bara allmänt studsa runt som en otämjd känguru. Inne vid östercentrum insåg jag att min valp behöver social träning. Försök gå med ett brev och en snäll hund i ena handen och en helvild hund i andra handen. Försök sen hindra den helvilda hunden från att kasta sig över främmande människor, skälla på barnvagnar, hoppa efter förbipasserande cyklister och jaga duvor och kajor. "valpen min tycker om att ha skoj, man får ha tålamod, oj, oj, oj..."

Nu sover valpen. Pojken ringde och berättade att han fått en till intervju! Han är ju bara så bäst!! Han har nu fixat tre anställningsintervjuer på 9 dagar, fick första jobbet, ställde in andra intervjun och nu fick han då en tredje intervju! Det är ett tokbra jobb i en trevlig stad där vi verkligen vill bo så vi får se...

Jag ska gräva ner mig i mitt exjobb nu igen. Usch, redovisningen närmar sig och jag lär väl få magsår innan dess. Vad tror ni om att öppna café? Sommarcafé? Baka bullar är rogivande. Och koka kaffe. De doftar så gott av nykokt kaffe och nybakta bullar! Nej, jag ska skriva exjobb, redovisa exjobb, plugga till omtenta, KLARA omtenta, bli veterinär och få ett bra jobb på en trevlig smådjursklinik. Det är planen iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0