2009-09-29 | 11:21:28

Exjobbsundvikande och ridhjälmsinköp

Nu äter mina hundar Bravo färskfoder. De slukar det! Ghanim är klar snabbare än Emir, trots att de får lika mycket mat. Tror egentligen Emir ska ha lite mer än Ghanim, men vi får se hur de funkar på det här, kanske behöver justera mängden till båda. Hittills: äter med god aptit och är bra i magen. Uppdatering när de har ätit det ett tag så får vi se hur det blir med hull, päls osv.

Jag ska försöka komma igång och rida lite. Antingen på ridskola eller som medryttare. Har ringt ridskolan här, men de har inte ringt upp som de lovade.. Grrr!! Har även svarat på två annonser om folk som söker medryttare, den ena var till två supergulliga nordsvenskar! Mys mys! Vi får se vi får se. Måste hursom köpa en ny ridhjälm, nån som har tips? Ingen dyr, men skön och gärna luftig. Min gamla är väl 10 år gammal och ska slängas bort snarast, men jag vill minnas att man blir otroligt svettig om skallen i den, och nu ska det väl finnas bättre hjälmar på marknaden.

Ska kanske dra igång en deg idag, som ska knådas ikväll och jäsa till imorgon. Tänkte jag. Får se... ska hitta nåt bra recept bara.

I em blir det långpromenad och sen ska vi plocka björnbär, hittade ett gigantiskt snår igår! På hemligt ställe förståss! =) Ev lagar vi sushi ikväll, om vi orkar, annars kanske det blir nån enkel pasta, eller kanske lax med potatis? Klyftpotatis vore gott.. mmm... ah, vi får se!


Exjobb exjobb exjobb. Suck. Ska läsa lite mer om MR nu och försöka få ner nåt vettigt på papper. (dvs i mitt worddokument som ska föreställa exjobb)

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter rätt skönt att vara arbetslös....

2009-10-01 @ 09:38:34
URL: http://leeilas.blogg.se/
Postat av: Anonym

låter rätt skönt att vara arbetslös....

2009-10-01 @ 09:40:04
URL: http://leeilas.blogg.se/
Postat av: Ousa

Allt lät bra tills jag läser "Ev lagar vi sushi ikväll". VA? MAria kan du laga sånt och så har du inte bjudit in mig på råfisk-middag!!?? Jag äälskar sushi!!

2009-10-01 @ 19:45:10
URL: http://www.metrobloggen.se/correr
Postat av: Lilla Mysan

Men vad är det jag hör?! Kommer du inte till Kolmården?! :-(

2009-10-01 @ 22:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0