2010-01-14 | 08:57:09

Lista över 2009 - i brist på bättre

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jobbade som veterinär för första gången. Blev sambo på riktigt för första gången.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
 Hade inga nyårslöften.

 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jomen visst, en hel hög...

4. Dog någon som stod dig nära? En släkting, men inte så närstående.


5. Vilka länder besökte du?
 Höll mig till Sverige.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
 Ett hem.
 

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Just nu känns det som 1a sep eftersom Emir gjorde illa sig då.

8. Vad var din största framgång 2009? Överleva 4 månader på distrikt i norrland.


9. Största misstaget?
 Har gjort många missar, men i slutändan har de flesta rett ut sig och t o m slutat bra.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
 Nej, jag har faktiskt varit rätt frisk under året! Haft en del spänningshuvudvärk och lite stressmage då och då men det är väl självförvållat. Måste lära mig att inte oroa mig och inte bli så stressad över saker.


11. Bästa köpet? Finaste fina Emir.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Hundarna. Valpinköp 10000 kr, veterinärkostnader säkert 10000 det med. Och så det vanliga; mat, försäkring, bajspåsar och tuggben m.m. ca 2000 kr / mån. Helvette vad det är dyrt med
hund(ar)!

 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Blir glad när jag ser mina djur springa och busa på ett fält och vara lyckliga! Björn fick jobb, det gjorde mig också jätteglad. Och att vi lyckats reda ut saker och ting, flytta ihop och trivas hur bra som helst har gjort mig glad många gånger.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
 Hmm... nån som spelades på radio i somras kanske? Då åkte jag mycket bil och lyssnade på p3. Kan inte komma på nån speciell sång just nu dock.

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och. I början ledsnare men mot slutet gladare. Så det är ju bra!


16. Vad önskar du att du gjort mer?
 Ägnat mer tid åt att träna mina hundar och att ha roligt med dem. Och även till att umgås med vänner, pojkvän och familj. Svårt att hinna med allt, speciellt om man envisas med att bo på omöjliga ställen som norrland och gotland.

 

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Jobbat. Nä, pengar är ju bra... men ändå.


18. Hur tillbringar du julen?
 För första gången i mitt liv inte med familjen utan istället med Björns familj. Var mycket trevligt och hundarna skötte sig exemplariskt.


19. Blev du kär i år?
 Ja, men i samma person som sist, men denna gång mycket mer än förr.

20. Favoritprogram på TV? Morden i Midsomer. Har även plöjt mig igenom alla säsonger av Weeds, How I met your mother och Greys Anatomy. Inte på TV dock.

21. Bästa boken du läste i år?
 Knappt läst nån bok, är fortfarande studieskadad. Men lyckades lyssna på de första två böckerna om Arn på talbok och de var över förväntan! Måste få tag på resten också...

22. Största musikaliska upptäckten?
 Gråfötterna!!! "blubbeliblubbeliblubb"

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
 Nja, jag var i norrland och firade väl inte direkt min födelsedag. Jobbade mest.


25. Något du önskade dig men inte fick?
 Tror inte jag önskade mig nåt alls.


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
 Jobbade i norrland som distriktsveterinär och hade bakat lite lätt brända miffins att ta med mig till jobbet. Men det var ändå ingen som fattade att det var min födelsedag så...


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
 Om Emir inte blivit halt. Om jag haft mer pengar, dvs haft ett bra fast jobb så jag slapp oroa mig för det.


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
 Klädstil? Mys. Inredningsstil? Flyttkartong.

29. Vad fick dig att må bra? Björn, hundarna. Handarbete, dvs sy grejer och nålbinda grejer. Får mig att känna mig nyttig och det blir fint resultat.

30. Vad har du lärt dig utav 2009? Massor. Valpar är jobbigare än man minns. Jobb på distrikt är läskigt men ger bra betalt. Det viktigaste är relationerna man har till människor. Vårda dem och du mår bättre. Ring en vän och prata lite, krama extra på pojkvännen när han kommer hem från jobbet, ha en mysstund med den vilda valpen trots att du vill strypa den och baka ett bröd och ta med till dina föräldrar nån gång så blir de glada.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0