2010-09-15 | 11:17:56

hemmafru

Passet var kasst. Men min rygg tyckte iaf lite om det. Så kanske går jag på det nästa vecka ändå, mjukstart var det... annars tänkte jag prova på yogan också i nästa vecka.

Sen tog jag en tur till Kungsbyn där hundarna sprang som de små idioter de är.
Efter det lite pyssel hemma och sen kom kära sambon hem och vi gjorde en utflykt till Skultuna. Kikade runt lite och visst var det fint ute vid messingsbruket. Annars såg det väl inte så spännande ut vid Skultuna.
Låter som en bra dag va? Den avslutades dock mindre bra med bl a tråkiga kikärtsburgare med hamburgerbröd som hade möglat och fick slängas...

Idag bakar jag bröd på det sista av supermjölet Manitoba Cream. En surdeg på rågsurdegsgrund matad med vanligt vete. Sen på med ljummet vatten och lite dinkel och låta det stå en liten stund, sen vetemjöl och knåda läääänge.. maskinen gick säkert 20 min. och så lite salt och klart. Eller inte klart förstås, men klart för att jäsa.

Nu ska jag städa. Det är bra, eller hur? Städa, och sen äta lite och sen promenera lite. Och sen kommer käraste hem i em och vad ska vi hitta på då? Nåt roligt. Ska det tydligen vara. Sååå... får klura lite. Nu sätta fart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0